Monday 2 January 2012

A new days has come 2012!!!

Just the way u are

2011 left a lof of memory to me...it was precious moment that can't forgot in my entire life...Nk tulis kat sini pon xtertulis rasanya coz terlalu byk untuk diceritakan. Tapi aku nk tulis jugak sikit...hehe

  • 02/02/2011 - My brother's wedding...Tahniah to Abe Hery & Kak Hasni (become father & mothers on April 2012)...Alhamdulillah ~
  • 18/03/2011 - I got my 1st job at Hanjin Shipping Line...tengs Mrs. Selina n Mr. Nam given me a change to become part of Hanjin...Alhamdulillah ~
  • 18/05/2011 - After 3 years, finally i got my degree...Alhamdulillah ~
  • 31/12/2011 - Panjat Broga Hill wif Fyda, Aida, Soleh, Rashdan, Hafiz n Amir...Akhirnya tercapai gak hasrat aku yang telah sekian lama nih tertangguh ~ Alhamdulillah

hmm ckp nk tulis sikit kan, so aku rasa cukup lah tuu!!! Actually byk biarlah smua tuh jadi kenangan aku seadanya...

2012...
Da dua hari melangkah masuk tahun baru...Apa yang bakal berlaku sepanjang tahun nih aku pon tak tahu...Wallahualam. Aku sebagai manusia yang kerdil menumpang diatas muka bumiNya ini hanya mampu merancang tapi semuanya atas kehendakNya jua...Apa pon yang bakal berlaku, aku redha...bab kata pepatah "pokok tak akan bergoyang kalau tak ada angin" tapi kalau ada orang yang goncang mcm mne tuh? haha. Apa pun yang berlaku mesti ada hikmah disebaliknya. Hanya Dia yang tahu mane yg terbaik buat hambaNya...

Nak cakap pasal azam tahun baru? Azam tahun lepas pon masih ade yang berbaki...so mcm mane nk pasang azam baru nih??? huhu

Da kebiasaan tahun baru kene ada azam baru, so utk tahun 2012 nih, aku ada buat list n finalise apa yang aku nak achieve utk tahun nih...hmmm ada yang simple n ade gak yg tough utk aku tpi i'll try my best okey!!!

  1. CARI KEJE YG MORE BETTER 
  2. NAK BELI KERETA (tapi rasa mcm xmampu lagi...huhu)
  3. SAMBUNG STUDY MASTER
  4. NAK PERGI BANDUNG OR BALI & UNIVERSAL STUDIO 
  5. NAK START MENYIMPAN DUIT 
  6. NAK START BYR DUIT PTPTN
  7. NAK TERUSKAN HOBI BARU MEMBACA NOVEL
  8. TURUNKAN BERAT BADAN (slalu tersenarai tpi progress nye ke laut...haha

SBG SEORANG MUSLIM

  1. MELENGKAPKAN SOLAT 5 WAKTU YG ADA CACAT CELA SBLMNYA
  2. NAK AMAL PERKARA2 SUNAT
  3. ANAK YG SOLEH KPD KELUARGA
  4. SAHABAT & SAUDARA YG LEBEY BAIK 
  5. SELALU BACA AL-QURAN & NAK HAFAL SURAH2 PENDEK

hmmm byk jugak azamnya utk tahun 2012 nih...InsyAllah aku akan try buat yang terbaik...Janji dgn diri sendiri!!!

Antara azam2 yg telah aku finalise tuh, masih ade 1 azam yang xdpt aku nak tulis kat sini...it's really personal 2 share wif u Mr.blog...biarlah ia menjadi rahsia aku dengan Allah SWT coz aku tahu segala yang berlaku walau sebesar zarah sekalipun, ia xkan terlepas dari pandanganNya...

Apa yang aku harapkan apa yang aku rancang berjaya aku tunaikan...InsyAllah
Waktu utk berpikir kerana itu sumber kekuatan
Waktu utk bermain kerana itu adalah rahsia dari masa muda yg abadi
Waktu utk berdoa kerana itu adalah sumber ketenangan
Waktu utk belajar kerana itu adalah sumber kebijaksaan
Waktu utk mencintai dan dicintai kerana itu adalah hak istimewa yg diberikan Tuhan
Waktu utk bersahabat kerana itu adalah jalan menuju kebahagian

Selamat Tinggal 2011, Selamat Datang 2012

#Perubahan itu perlu, kerana waktu terus berjalan tanpa menunggu kita ~

LOVE KHALID. . .

No comments:

Post a Comment