Saturday, 27 August 2011

Raya d Perantauan

Song : Sesuci Lebaran
Mood : Raya d perantauan





First time aku sambut hari raya  tanpa famili, tanpa suasana raya. Seriusly tak rasa cam raya pun actually...


Semakin dekat tibanya Hari Raya, semakin sayu perasaan nih...Mungkin mcm ni lah perasaan mereka2 yang berada jauh dari keluarga, sama ada berada di luar negara mahupun di dalam negeri yang xdapat balik beraya di kampung dan kali ini aku dapat merasai bagaimana perasan itu...uhhh sebak plak rasanya bila ingat family yg berada di kampung...


Salah sorang abg aku pon beraya nun jauh di perantauan tapi yg bezanya raya nye kali ini, bersama isteri tercinta...mungkin terubat sikitlah kerinduan nk balik raya d kampung.


Nih 1st time aku xdapat balik beraya d kampung coz kene kerja...nak x nak terpaksa ar telan jugak...uhhh xthu mcm mne nk describe perasaan nih, xterluah dengan kata2...rindu nye nk pasang pelita, gantung lampu warna warni, buat sate, main bunga api n macam2 lagi...


" hanya ku sampaikan doa...
                      dan kiriman tulus ikhlas..
                                ..dari jauh ku pohonkan ampun maaf~"


LOVE, KHALID . . . 

1 comment:

  1. jgn sedih2...nnt lpas raya leh balik gak kan...

    ReplyDelete